miercuri, 7 octombrie 2009

Ce nevoie mai avem de copaci ??!

Am fost martora unei manifestari nici nu stiu de ce fel, fara voia mea. Luni, pe la ora 5 dupa-amiaza, la Piata Universitatii, s-au "lansat" nenumarate pagini de carte in aer, la nesfarsit (cand am plecat, "evenimentul" era inca in desfasurare).
Adica existau un fel de tunuri mici si niste oameni care incarcau aceste tunuri mici cu mii de pagini de carte, dupa care practic lansau toate paginile astea in aer, ca ele dupa aceea sa cada toate pe jos.
Acum sa explic putin ordinea in care m-am enervat: mai intai pentru ca paginile alea nu foloseau la nimic dupa aceea, adica erau pur si simplu pierdute si pe copacii care s-au taiat ca sa se faca marele eveniment de toata jena nu i-a intrebat nimeni ce parere au; apoi pentru ca am constatat ca paginile faceau parte din cartea lui Octavian Paler, "Viata pe un peron", si nici pe el nu cred ca l-a intrebat nimeni, atunci cand era in viata, ce parere ar avea de o asa utilizare a ceea ce a scris el.
Si in ultimul rand, pentru ca a fost mult exagerata intentia celor responsabili cu treaba asta, in sensul ca ar fi fost suficienta mai putina hartie pentru tot.
Eu am inteles intentia lor - aceea ca trebuie sa citim mai mult, si ca ce frumos si usor si la indemana e sa citesti, si ca am putea eventual sa adunam paginile de pe jos si sa incercam sa ne facem propriul exemplar de carte, insa puteau sa induca "invatatura asta de viata" intr-un mod putin mai simbolic.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Acum 3 zile eram la curs si ca sa nu atrag atentia ca vroiam sa barfesc cu colega de banca, ne-am apucat sa scriem pe o coala parerile noastre stupide despre cursul respectiv. Unul dintre colegi ne-a vazut si mi-a scris pe "mess-ul" intern: "ce bine e ca avem internet si calculatoare, acum putem sa nu mai scriem pe hartii".
M-am simtit oarecum incoltita, in primul rand ca la aproape 30 de ani tot mai scriu biletele ca in scoala, si-n al doilea rand pentru ca asa e, puteam sa comunicam pe net.
Problema e ca s-ar fii pierdut tot farmecul daca aveam o simpla dicutie online. Si mai ales ca stam la 20 cm distanta, sa impartim o foaie de hartie a fost mai mult decat impartasirea parerii, a fost un gest mai social decat ar putea vreodata sa ne ofere internetul.
Asa e, am salva copacii daca n-am mai consuma hartie, dar am gasii noi o modalitate sa-i distrugem cu toata tehnologia noastra.
Pentru ca omul creeaza si distruge!

Omul antipod spunea...

da...
problema mea acum era mai mult ca acei copaci din care se facusera respectivele pagini aruncate si calcate in picioare fusesera deja distrusi pentru nimic, nu ce am putea face in viitor sa nu-i mai distrugem (oricum putinor oameni le pasa de asta).
nu cred ca scrisul tau de biletele contribuie masiv la treaba asta cu taiat de copaci, deci esti in regula :)

Rya spunea...

hmmm... sunt de acord cu tine! nu mi se pare o manifestare ok. sunt curioasa daca respectivii au fost dupa si au curatat toata strada de hartii si le au dus la reciclat sau le au lasat asa, sa le curate primaria.

Omul antipod spunea...

pai acum vreo doua zile era un om din ala angajat sa curete strazile si strangea de pe jos niste pagini ratacite, deci...

Iaţcu spunea...

Asa o fi inteles "Editura Vind-Carte-Proasta" ca trebuie sarbatorita "reusita" vinzarii stocului de carti mucegaite, adica au dat un TUN pe piata din domeniu. Tunurile de obicei se dau jmechereste, adica dinspre zone umbrite. Ei au ales transparenta, defrisind citeva hectare de padure.

Omul antipod spunea...

ndam...
pacat (printre altele) si de cartea pe care au ales-o ca sa dea "tunul".